Plan dnia
Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w każdej grupie wiekowej uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny psychicznej, jest dostosowany do potrzeb wychowanków i obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
Określony jest czas na odpoczynek i relaks. W ciągu dnia nauczyciele przeprowadzają zabawy dydaktyczne, ćwiczenia i zabawy relaksacyjne, wyciszające wykorzystują nagrania z różnorodną muzyką.
6.30 - 8.00 Schodzenie się dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- Czynności opiekuńcze.
- Tworzenie okazji do wymiany informacji.
8.00 - 8.45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.
- Zabawy dydaktyczne.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
- Zabawy z językiem angielskim.
- Rysowanie.
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
- Ćwiczenia poranne.
8.45 - 9.00 Przygotowanie do śniadania.
- Zabiegi higieniczno - sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
- Pełnienie dyżurów w starszych grupach.
9.00 - 9.30 Śniadanie.
- Wpajanie zasad dobrego wychowania.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
9.30 - 11.45 Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- Zajęcia dydaktyczne różnego typu.
- Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.
- Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
- Obserwacje przyrodnicze.
- Zabawy dowolne.
11.45 - 12.00 Przygotowanie do obiadu.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
12.00 - 12.45 Obiad.
- Samodzielne spożywanie posiłków.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
- Praca dyżurnych.
12.45 - 13.20 Odpoczynek po obiedzie.
- Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.
- Czynności opiekuńcze.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
13.20 - 13.30 Rozchodzenie się dzieci.
13.00 - 14.00 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Słuchanie bajek.
- Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
- Kółka zainteresowań.
- Zabawy dowolne.
14.00 - 14.15 Podwieczorek.
14.15 - 16.00 Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..
- Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..
- Prace porządkowe.
- Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- Kontakty z rodzicami.
Grupa popołudniowa - ramowy rozkład dnia
13.30 - 13.50 Schodzenie się dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.
- Czynności opiekuńcze.
- Tworzenie okazji do wymiany informacji.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
13.50 - 14.00 Przygotowanie do obiadu.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
14.00 - 14.45 Obiad.
- Samodzielne spożywanie posiłków.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
14.45 - 17.00 Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- Zajęcia dydaktyczne różnego typu.
- Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.
- Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
- Obserwacje przyrodnicze.
17.00 - 17.15 Podwieczorek.
17.00 - 18.45 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.
- Zabawy dydaktyczne.
- Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..
- Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..
- Rysowanie.
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
- Słuchanie bajek.
- Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.
18.45 - 19.00 Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy swobodne w sali.
- Prace porządkowe.
- Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- Kontakty z rodzicami.