- O przedszkolu
- Informacje dla rodziców
- Rada Rodziców
- Historia przedszkola
- Hymn przedszkola
- Ramowy rozkład dnia
- Koncepcja pracy przedszkola
- Regulamin przedszkola
- Statut przedszkola
- Podstawa programowa
- Kodeks przedszkolaka
- Prawa dziecka
- Prawa i obowiązki rodziców
- Procedura dot. zdrowia i bezpieczeństwa
- Procedura przyprowadzania i odbierania dzieci
- Regulamin wyjść na plac zabaw
- Zapisy do przedszkola na rok szkolny 2020/2021
Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w każdej grupie wiekowej uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny psychicznej, jest dostosowany do potrzeb wychowanków i obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Określony jest czas na odpoczynek i relaks. W ciągu dnia nauczyciele przeprowadzają zabawy dydaktyczne, ćwiczenia i zabawy relaksacyjne, wyciszające wykorzystują nagrania z różnorodną muzyką.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
630 – 800 Schodzenie się dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.
- Czynności opiekuńcze.
- Tworzenie okazji do wymiany informacji.
800 – 845 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.
- Zabawy dydaktyczne.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
- Zabawy z językiem angielskim.
- Rysowanie.
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
- Ćwiczenia poranne.
845- 900 Przygotowanie do śniadania.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
- Pełnienie dyżurów w starszych grupach.
900 – 930 Śniadanie.
- Wpajanie zasad dobrego wychowania.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
930 – 1145 Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- Zajęcia dydaktyczne różnego typu.
- Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, konstrukcyjno – technicznych.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.
- Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
- Obserwacje przyrodnicze.
- Zabawy dowolne.
1145 – 1200 Przygotowanie do obiadu.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
1200 – 1245 Obiad.
- Samodzielne spożywanie posiłków.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
- Praca dyżurnych.
1245– 1320 Odpoczynek po obiedzie.
- Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.
- Czynności opiekuńcze.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
1320-1330 Rozchodzenie się dzieci.
1300-1400 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Słuchanie bajek.
- Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
- Kółka zainteresowań.
- Zabawy dowolne.
1400 – 1415 Podwieczorek.
1415 – 1600 Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..
- Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..
- Prace porządkowe.
- Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- Kontakty z rodzicami.
RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY POPOŁUDNIOWEJ
1330 – 1350 Schodzenie się dzieci.
- Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.
- Czynności opiekuńcze.
- Tworzenie okazji do wymiany informacji.
- Organizowanie zajęć dodatkowych.
1350 – 1400 Przygotowanie do obiadu.
- Zabiegi higieniczno – sanitarne.
- Czynności samoobsługowe.
1400 – 1445 Obiad.
- Samodzielne spożywanie posiłków.
- Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.
1445 – 1700 Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:
- Zajęcia dydaktyczne różnego typu.
- Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw
badawczych, konstrukcyjno – technicznych.
- Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.
- Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.
- Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.
- Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.
- Obserwacje przyrodnicze.
1700 – 1715 Podwieczorek.
1700 – 1845 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:
- Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.
- Zabawy konstrukcyjne.
- Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.
- Zabawy dydaktyczne.
- Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..
- Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..
- Rysowanie.
- Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.
- Słuchanie bajek.
- Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.
1845 – 1900 Rozchodzenie się dzieci.
- Zabawy swobodne w sali.
- Prace porządkowe.
- Rozmowy indywidualne z dziećmi.
- Kontakty z rodzicami.