• Ramowy rozkład dnia

        •        

          Ramowy rozkład dnia w każdej grupie wiekowej uwzględnia zasady ochrony zdrowia i higieny psychicznej, jest dostosowany do potrzeb wychowanków i obowiązującej podstawy programowej wychowania przedszkolnego. Określony jest czas na odpoczynek i relaks. W ciągu dnia nauczyciele przeprowadzają zabawy dydaktyczne, ćwiczenia i zabawy relaksacyjne, wyciszające wykorzystują nagrania z różnorodną muzyką.

           

                                                 RAMOWY ROZKŁAD DNIA              

           

                       

                        630 – 800   Schodzenie się dzieci.                                   

                                          - Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.

                                  - Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań.

                                  - Czynności opiekuńcze.

                                  - Tworzenie okazji do wymiany informacji.

              800 – 845   Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

                                  - Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.

                                  - Zabawy konstrukcyjne.

                                  - Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.

                                  - Zabawy dydaktyczne.

                                  - Organizowanie zajęć dodatkowych.

                                  - Zabawy z językiem angielskim.

                                  - Rysowanie.

                                  - Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.

                                  - Ćwiczenia poranne.

                845- 900   Przygotowanie do śniadania. 

                                  - Zabiegi higieniczno – sanitarne.

                                  - Czynności samoobsługowe.

                                  - Pełnienie dyżurów w starszych grupach.

               900 – 930   Śniadanie.

                                  - Wpajanie zasad dobrego wychowania.

                                  - Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

               930 – 1145   Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:

                                  - Zajęcia dydaktyczne różnego typu.

                                  - Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych,                 konstrukcyjno – technicznych.

                                  - Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.

                                  - Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.

                                  - Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.

                                  - Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.

                                  - Obserwacje przyrodnicze.

                                  - Zabawy dowolne.

               1145 – 1200 Przygotowanie do obiadu.

                                  - Zabiegi higieniczno – sanitarne.

                                            - Czynności samoobsługowe.     

                         1200 – 1245  Obiad.

                                   - Samodzielne spożywanie posiłków.

                                   - Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

                                   - Praca dyżurnych.

               1245– 1320  Odpoczynek po obiedzie.

                                   - Zapewnienie dzieciom różnych form relaksu.

                                   - Czynności opiekuńcze.

                                   - Organizowanie zajęć dodatkowych.

                1320-1330  Rozchodzenie się dzieci.

                1300-1400 Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

                                   - Słuchanie bajek.

                                   - Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.

                                   - Organizowanie zajęć dodatkowych.

                                   - Kółka zainteresowań.

                                   - Zabawy dowolne.

               1400 – 1415 Podwieczorek.

               1415 – 1600 Rozchodzenie się dzieci.

                                  - Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..

                                  - Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..

                                  - Prace porządkowe.

                                  - Rozmowy indywidualne z dziećmi.

                                            - Kontakty z rodzicami.         

           

                      RAMOWY ROZKŁAD DNIA GRUPY  POPOŁUDNIOWEJ       

                      

           

                  1330 – 1350   Schodzenie się dzieci.

                                         - Kontakty indywidualne z rodzicami oraz dziećmi.

                                         - Czynności opiekuńcze.

                                         - Tworzenie okazji do wymiany informacji.

                                         - Organizowanie zajęć dodatkowych.

           

                   1350 – 1400 Przygotowanie do obiadu.

                                        - Zabiegi higieniczno – sanitarne.

                                        - Czynności samoobsługowe.

           

                   1400 – 1445  Obiad.

                                        - Samodzielne spożywanie posiłków.

                                        - Wyrabianie nawyków higieniczno – kulturalnych.

           

                   1445 – 1700   Wspomaganie rozwoju dzieci poprzez:

                                        - Zajęcia dydaktyczne różnego typu.

                                        - Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania, odkrywania, podejmowanie zabaw

                                           badawczych, konstrukcyjno – technicznych.

                                        - Wspieranie działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką, muzyką, literaturą.

                                        - Gry i zabawy ruchowe, zajęcia sportowe.

                                        - Przebywanie na świeżym powietrzu, wycieczki, spacery.

                                        - Prace gospodarcze, porządkowe, ogrodnicze.

                                        - Obserwacje przyrodnicze.

           

                   1700 – 1715 Podwieczorek.

                           

                   1700 – 1845   Wspieranie rozwoju dzieci poprzez:

                                         - Zabawy integracyjne, ruchowe, kołowe ze śpiewem.

                                         - Zabawy konstrukcyjne.

                                         - Zabawy rozwijające percepcję wzrokową, słuchową.

                                         - Zabawy dydaktyczne.

                                         - Zabawy swobodne w sali lub w ogrodzie..

                                         - Tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci..

                                         - Rysowanie.

                                         - Ćwiczenia mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.

                                         - Słuchanie bajek.

                                         - Tworzenie warunków do aktywności ruchowej dzieci.

           

                   1845 – 1900 Rozchodzenie się dzieci.

                                        - Zabawy swobodne w sali.

                                        - Prace porządkowe.

                                        - Rozmowy indywidualne z dziećmi.

                                        - Kontakty z rodzicami.

           

                

    • Kontakty

      • Przedszkole nr 6 "Pod Jarzębiną"
      • 32-4311 517
      • 44-230 Czerwionka-Leszczyny, ul. Wolności 11 EPUAP adres skrytki ESP: /P6Czerwionka/SkrytkaESP
      • przedszkole6czerwionka@op.pl
  • Galeria zdjęć

    • Muchomorki
    • Pszczółki
    • Zajączki
    • Motylki
    • Stokrotki
    • Biedronki
    • Żabki
    • Przedszkole
    • Oceanarium - 05.03.2020
    • Spotkanie z malarzem i rzeźbiarzem - 24.02.2020
    • Dzieci króla Baśni - teatr - 20.02.2020
    • Audycja muzyczna